Wat kun je doen tegen stress en angst?

0
84
stress bij een man

Tips om om te gaan met stress en angst

Vecht je regelmatig tegen negatieve gedachten, en voel je je soms gespannen en onrustig? Angst en stress kunnen een grote invloed hebben op het dagelijks leven.
Gelukkig zijn er wel dingen die je kunt doen, waardoor je je een stuk fijner zal voelen. Wij vertellen je welke dingen echt helpen om stress en angst tegen te gaan.

Zorg voor een evenwichtig voedingspatroon

Eet gezonde voeding en zorg voor een evenwichtig voedingspatroon met veel groente en fruit. Dit zal jouw stemming gegarandeerd verbeteren. Cafeïne , suiker en alcohol maken stress en angst erger en je zal je hier een stuk vermoeider door voelen. Deze middelen kun je dan ook het beste zoveel mogelijk vermijden. Dit geldt ook voor voedingsmiddelen met veel koolhydraten of een hoog vetgehalte. Deze hebben invloed op jouw bloedsuikerspiegel, waardoor je je sneller lusteloos kunt voelen.

Zorg voor voldoende beweging

Bewegen komt zowel jouw lichaam als geest ten goede. Als je voldoende beweegt, zal je humeur verbeteren. Ook slaap je beter en heb je meer energie. Je merkt dat je beter met stress om kunt gaan en angst minder snel de boventoon voert.

Ga vaker naar buiten

Door vaker buiten te zijn, zal jouw gemoedstoestand verbeteren. Je bent dan niet alleen in beweging, maar krijgt ook je nodige vitamine D binnen. Maak een wandeling door de natuur, ga tuinieren of kies ervoor om buiten te sporten.

Gebruik CBD olie

De CBD olie werking is erg positief voor jouw lichaam en zorgt ervoor dat je niet meer zo snel last hebt van slapeloosheid. Ook verbetert jouw gemoedstoestand en helpt de olie tegen stress en angst. Dit komt door de werkzame stof Cannabidiol. Het is een medische cannabis olie met slechts een klein percentage THC. Het is een legaal middel dat steeds meer gebruikt wordt voor diverse lichamelijke- en psychische klachten en een bewezen werking heeft.

Praat met iemand

Als je last hebt van stress en angst, is het erg belangrijk om hier met iemand over te praten. Neem een familielid of vriend/vriendin hierover in vertrouwen of praat erover met de huisarts. Zo sta je niet alleen en heb je ondersteuning bij het vinden van de juiste hulp.

Zorg voor een goede nachtrust

Als je niet goed slaapt, kan dit een negatieve invloed hebben op jouw welzijn. Als je vlak voordat je gaat slapen nog veel gebruik maakt van je smartphone of achter de tv zit, worden jouw hersenen gestimuleerd. Hierdoor is in slaap vallen lastiger. Zorg ervoor dat je voordat je gaat slapen voldoende rust neemt, door bijvoorbeeld een boek te lezen. Vermijd de tv en smartphone.

Beoefen mindfulness

Door mindfulness te beoefenen, kun je jouw gedachten en gevoelens beter inzichtelijk krijgen. Je krijgt meer oog voor jezelf en je omgeving en bent niet meer op de automatische piloot met de dag bezig. Via internet kun je diverse mindfulness oefeningen vinden. Zo ook veel filmpjes op Youtube.

Wij hopen je een stap op weg te hebben geholpen naar een leven met minder stress en angst en wensen je veel succes met onze tips!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here