Wandel die kilo’s eraf

0
617
wandelen in een bos

Ben jij op zoek naar een activiteit die niet al te intens is en die jij dagelijks kunt doen? Loop je er liever niet totaal bezweet en afgemat bij in de sportschool? Dan hebben wij een hele mooie oplossing! Als jij meer wil bewegen om een aantal calorieën per dag te verbranden, kan je het beste wat meer gaan lopen. Wandelen is namelijk een goede basis om wat kilo’s kwijt te raken. Je zou ook nog een stappenteller kunnen kopen, of op je telefoon terugkijken hoeveel stappen je per dag zet. Op die manier raak je gemotiveerd om jouw eigen staprecords te verbreken.

Zitten op kantoor is ongezond

Veel Nederlanders hebben een kantoorbaan en dat betekend dat zij vrijwel de hele dag achter hun computers of in meetings zitten. Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat zo veel zitten erg slecht voor je is. Daarom is het aan te raden om tijdens jouw zittende werkdag, toch voldoende te bewegen. Veel werkgevers spelen al op de minder zitten trend in door sta-bureaus aan te bieden. Een bureau die je van hoogte kunt afwisselen is ideaal, zo kan je soms zittend werken en dan weer staand. Er bestaan zelfs bureaus waar fietstrappers of een loopband aan gemonteerd zitten. Dan kan je pas veel bewegen tijdens jouw werk.

Tips om meer stappen te zetten

Met lopen verbrand je meer calorieën dan je in eerste instantie zou denken. Veel mensen zien er na een lange werkdag tegenop om naar de sportschool te gaan. Maar wist je dat je er ook voor kunt kiezen om gewoon wat meer te lopen? Let altijd tegelijk met het bewegen op een gezond eetpatroon. De combinatie van wandelen en gezond eten kan al veel calorieën verbranden. Wanneer je op kantoor aankomt kan je ervoor kiezen om de trap te nemen, laat de lift voor wat hij is en beweeg! Wanneer je pauze hebt, is het ook weer een mogelijkheid om aan jouw beweging te komen. Ga gezellig een rondje lopen met wat collega’s. Dan kunnen jullie ontspannen, kletsen en bewegen in één.

Veel collega’s zijn zo collegiaal dat zij weleens die koffie of dat theetje voor je uit de keuken meenemen. Maar als jij jezelf alleen maar laat verzorgen op kantoor, loop je weer veel stappen mis. Stel daarom zelf eens voor om het drinken voor jouw blok op te halen. Zo zet je weer meer stappen en kom je dichterbij jouw bewegingsdoel.

Als laatste zou je ook na het avondeten kunnen wandelen met je partner of kinderen. Als je een hond hebt, is het al helemaal makkelijk om ’s avonds ook nog aan jouw beweging toe te komen. Minstens 2 uur lopen per dag kan er voor jou al voor zorgen, dat je in een paar maanden tijd wat kilo’s kwijt bent.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here