Gebruik meer lijnzaadolie in jouw gerechten

0
629
lijnzaadolie

Wist je dat lijnzaadolie ook wel bekend staat onder de naam vlaszaadolie? Dit komt doordat lijnzaad de pitjes van vlas zijn. De olie heeft een hoge concentratie omega 3 in zich. Lijnzaad ziet er klein, ovaalvormig en bruin uit. De zaadjes staan erom bekend om zeer voedzaam te zijn en ook voorkomen ze na het nuttigen ervan verschillende soorten ziekten bij de mens. In deze blog lees je wat de voordelen precies zijn en hoe je het beste lijnzaadolie aan jouw eetpatroon kunt toevoegen.

De voordelen van het binnenkrijgen van lijnzaadolie

Doordat lijnzaadolie veel Omega 3-vetzuren bevat, is dit erg gezond voor jouw hersenen, een positief humeur, een stralende huid en dikker haar. Zoals je leest, zijn er dus al een hoop voordelen aan het eten van lijnzaadolie. Wanneer je genoeg Omega 3 binnenkrijgt, heb je minder kans op depressies, kanker en hartproblemen. Daarnaast heeft lijnzaadolie ook nog een positief effect, wanneer je wil afvallen. De olie zorgt ervoor dat jouw darmen goed werken en je een goede spijsvertering behoudt. Dit is belangrijk wanneer je afvalt. Want dan kan jouw lichaam snel de afvalstoffen verwerken.

Daarnaast is er onderzoek gaande naar de positieve invloed van lijnzaadolie op borstkanker. De olie zou het risico op borstkanker verlagen en de groei van de tumor kunnen afremmen. De artsen zijn nog wel druk bezig om het effect van de olie op borstkanker te onderzoeken. Vooral in Amerika wordt hier onderzoek naar gedaan. Als laatste helpt de olie ook om verschillende hartziekten te voorkomen en zelfs te behandelen. Lijnzaadolie lijkt misschien op een wondermiddel, maar overleg altijd even met je arts voor je het toevoegt aan je eetpatroon. Want het kan zijn dat de olie invloed op je heeft, wanneer je bepaalde medicijnen gebruikt.

Tips voor het gebruiken van lijnzaadolie

Lijnzaadolie is helaas niet geschikt om in te bakken, doordat de olie erg vluchtig oxideert. Maar er zijn tal van manieren beschikbaar om de lijnzaadolie toch toe te voegen aan jouw maaltijden. De olie past gerust in een groene smoothie, door je yoghurt en in een salade. Wanneer je de lijnzaadolie koud nuttigt, behoudt het veel van zijn smaak. Bewaar de olie op een donkere en koele plek, maar zorg ervoor dat je de fles na openen wel binnen een paar weken opmaakt. Doordat de olie dus sneller kan oxideren, is deze niet super lang houdbaar.

Daarnaast is het belangrijk dat je geen bloedverdunners, bloedruk verlagende of bloedglucose regulerende medicatie slikt. Hier heeft lijnzaadolie namelijk invloed op en zorgt ervoor dat de medicatie minder goed aanslaat. Wanneer je lijnzaadolie toevoegt voor een gezonder voedingspatroon, is het belangrijk dat je ook regelmatig beweegt, stress zo veel mogelijk reduceert en dat je voldoende slaap pakt.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here