Met deze tips kan jij de verleidingen tijdens de feestdagen weerstaan

0
87
kerstdiner

Oh nee, het is alweer december en dat betekend een hoop gezelligheid en veel te veel eten. Ben je bang dat de kerstkilo’s er dit jaar weer aan vliegen? Lees dan rustig deze blog door voor wat tips en tricks waarmee jij de feestdagen bewust en gezond beleefd. Samen eten met familie en vrienden staat centraal tijdens de feestdagen en samen eten, betekend automatisch dat je ook meer eet dan normaal. De gerechten zijn met kerst veel uitgebreider en sommige keukenprinsen- en prinsessen halen alles uit de kast om zelfs een diner met meerdere gangen op tafel te toveren. Gezelligheid nodigt uit tot meer eten. Dit is wat je kan doen, om de verleidingen te weerstaan!

Calorieën besparen tijdens het kerstdiner

Naast meer eten, drinken mensen ook veel meer alcohol tijdens de feestdagen. En de combinatie van meer eten en alcohol is vaak ook de boosdoener als het op kerstkilo’s aankomt. Alcohol bevat aardig wat calorieën. Je hoeft de drankjes niet geheel links te laten liggen, maar zorg dat je tussendoor goed afwisselt met spa rood en blauw. Water geeft je trouwens ook een verzadigd gevoel. Dit kan weer helpen om minder te eten. Een ander trucje is om kauwgom te kauwen terwijl je aan het kerstdiner werkt. Wanneer je kauwgom in je mond hebt tijdens het koken, ben je minder geneigd om van alles voor te proeven. Ook dit scheelt extra calorieën nog voordat je van het kerstdiner hebt genoten.

Daarnaast zijn de kerstdiners tegenwoordig steeds uitgebreider dan vroeger het geval was. Als gast is het natuurlijk niet netjes om je bord niet leeg te eten. Zorg er daarom voor dat jij jouw eigen porties kunt opscheppen. Wanneer je kiest voor kleine porties en je overal wel iets van kunt proeven, heb je toch een leeg bord aan het einde van het diner. Wat ook goed werkt, is om alleen te eten, waar je op dat moment echt trek in hebt. De gerechten die je niet aanspreken kan je dan al meteen overslaan en zorgen niet voor onnodige calorieën.

Voor de vrouwen helpt het ook weleens om tijdens het diner een wat strakkere jurk of pantalon aan te trekken. Door de nauwsluitende stof, voel jij jouw lijf veel bewuster aan. Door strakkere kleding, heb je automatisch sneller de trigger om te stoppen met eten.

Bewaren is nog beter!

Denk je eens in dat je echt heerlijke gerechten hebt gemaakt. Tijdens de feestdagen pakken veel mensen uit in de keuken. We eten met zijn allen dan ook net wat meer kwaliteit en we proberen ook vaker nieuwe recepten uit. Hoe fijn, als je dus wat overhoudt van die heerlijke feestmaaltijd? Zorg dat je genoeg bakjes in huis hebt en dan geniet jij net wat meer dagen van die heerlijke gerechten!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here